ERIKOISMATKAEHDOT

OSTOEHDOT KUN OSTAT VAIN TAPAHTUMALIPUJA

OLKA Sportresor AB (jäljempänä OLKA) on lippujen välittäjä eikä ajankohtaisten tapahtumien järjestäjä.

Etäsopimuslain peruuttamisoikeussäännöt eivät koske tapahtumalippujen ostoa. Tilaisuuksiin varatut liput ja paketit eivät ole palautettavissa osallistujien henkilökohtaisista olosuhteista riippumatta.

Lippujen peruuttaminen ei siis ole mahdollista, sillä OLKAlla on samat ehdot toimittajilta kuin asiakkaalle. OLKA ei vastaa tapahtumien siirtämisestä uudelle päivämäärälle ja ostettu lippu on aina voimassa uudelle päivämäärälle.

Tapahtuman Päivämäärä
OLKA tarjoaa lippuja sillä perusteella, että voit nähdä tapahtuman/jalkapallo-ottelun riippumatta siitä, milloin se pelataan. OLKA ei vastaa tapahtumien siirtämisestä, keskeytyksestä tai peruuntumisesta. Palautuksia ei sallita esimerkiksi mahdollisten peruutusten yhteydessä, jos ottelu siirretään suunnitellulta päivästä toiseen viikonloppuun tai arkipäivään. Jos tapahtuma/ottelu perutaan huonon sään vuoksi, lippu on voimassa uudelle tapahtumapäivälle eikä OLKA vastaa matkakuluista.

On asiakkaan vastuulla tarkistaa tapahtuman/ottelupäivän ja peliajan muutokset, koska tämä on yleistä.

Yleistä tietoa
OLKAlla ei ole korvausvastuuta, jos matkustaja hylätään areenalta esimerkiksi huonon käytöksen vuoksi tai jos matkustaja väärässä ottelupuvussa yrittää päästä väärälle katsomoille. Suosittelemme, että et käytä huivia tai ottelupaitaa areenalla. Matkustajan omalla vastuulla on tutustua kulloinkin yksittäisessä tapahtumassa sovellettaviin käyttäytymissäännöksiin.
Kaikki tarjoamamme otteluliput ovat koti-/neutraaliosioille - ellei toisin ole selvästi mainittu. Huomaa, että vierasjoukkueen värit eivät ole sallittuja ja voivat johtaa siihen, että sisäänpääsy kielletään ilman oikeutta hyvitykseen.

Hinnat
OLKA perustaa hintansa kysynnän ja tarjonnan mukaan. Tämä tarkoittaa, että hinta voi olla sekä korkeampi että alhaisempi ostohetken jälkeen.

Joihinkin lippuihin voi olla painettu "Face value-hinta". Se ei ole hinta, jonka OLKA maksaa ostaessaan lipun.

Katsomokartta ja kuvat
Verkkosivuillamme olevat katsomokartat ovat arvioltaan samat ja voivat poiketa siitä, miltä se näyttää todellisuudessa. Esimerkkikuvat, jotka näytämme "lipuissa" ovat esimerkkejä ja voivat poiketa todellisuudesta.

Lippuluokat ja osiot
OLKA pitää oikeuden muuttaa lipun luokkaa tai osiota vastaavaan tai parempaan kategoriaan tai osioon kuin mitä ostohetkellä on ilmoitettu.

Euroopan jalkapallo-ottelut
Mestarien liigan/Eurooppa-liigan otteluihin joillakin areenoilla vierasjoukkueen kansallisuudet/kansalaiset eivät saa ostaa tarjoamiamme lippuja. Tarkista kanssamme etukäteen. Pidätämme oikeuden peruuttaa varauksia, kun/tämä tapahtuu.

Tapahtumalippujen toimitus
Liput toimitetaan pääosin e-lippuina, mobiililippuina tai noudetan areenasta, ostettujen lippujen toimitustapa näkyy varausvahvistuksessa. Huomioithan, että lipun toimitustavoissa voi tapahtua muutoksia lähellä nykyistä tapahtumapäivää.

Ostettuja tapahtumalippuja ei saa myydä eteenpäin, se voi olla luvatonta tai laitonta ja voi johtaa laillisiin seuraamuksiin.

Tärkeää tietoa Covid-19:sta
Verkossa tarjoamamme liput perustuvat 100 %:n areenakapasiteettiin ja -allokaatioihin joita voimme tarjota virallisten yhteistökumppaneiden kanssa. Areenan kapasiteetti voi kuitenkin muuttua. Saattaa olla mahdollista, että tapahtuma johon haluat osallistua muuttuu katsojamäärän suhteen ja meille ei ​​jaeta ostamiamme lippuja.

Seuraavaa skenaariota ja ratkaisua tulee harkita:

Varaamasi ottelu/tapahtuma perutaan eikä sitä pelata myöhemmin, katsojamäärää vähennetään (ja seura peruuttaa liput) tai ottelu pelataan ilman yleisöä.

Jos jokin näistä tilanteista toteutuu, sinulla on mahdollisuus pitää tilaussumma hyvityksenä, joka voidaan käyttää toiseen tapahtumaan, tai hyvityksenä OLKAlta varaamiesi osien loppusummasta. Palautus maksetaan viimeistään kahden viikon kuluttua alkuperäisestä tapahtumapäivästä. Huomaa, että OLKA ei voi peruuttaa/palauttaa toimittamiamme varattuja lippuja muuten kuin juuri mainituista syistä. Eli OLKAlla ei ole vastuuta tapahtuneesta karanteeni, maahantulokielto tai vastaava.

Jos ottelua/tapahtumaa lykätään (postponed) covid-19:n vuoksi ja siirretään myöhempään ajankohtaan, ostetut liput ovat voimassa uudelle päivämäärälle.

Tärkeää! Voimme hyvittää vain OLKAlta varatut osat. Jos olet varannut matkan, majoituksen tai jonkin muun osan paketista itse, emme tarjoa minkäänlaista hyvitystä tai korvausta.


OSTOEHDOT OSTETTAESSA PAKETTIMATKAA
Mikäli ottelua siirretään niin että ottelu pelataan varattujen hotellipäivien ulkopuolella, sovelletaan näin:

Jos asiakas on varannut hotellin OLKA:lta, siirrämme hotellimajoituksen uuden ottelupäivän mukaan. Huomioithan, että hotellipäivien muuttaminen ei tapahdu automaattisesti, vaan asiakkaan tulee vahvistaa uudet päivämäärät OLKA:lle. Mahdolliset hintaerot hotellien erotuksista kustantaa asiakas itse.
Asiakas on vastuussa siitä, että hotellille ilmoitetaan etukäteen mahdollisesta myöhästymisestä tai myöhäisestä sisäänkirjautumisesta, erityisesti siksi, että osa hotelleista ei tarjoa ympärivuorokautista palvelua.
Jos asiakas ei saavu sisäänkirjautumispäivänä, vaan saapuu seuraavana päivänä, katsotaan tämä "no show" -tilanteeksi. Hotelli peruuttaa tällöin oleskelun ilman hyvitystä ensimmäisestä tai seuraavista öistä.

Jalkapallomatkaa Englantiin, Saksaan, Espanjaan, Ranskaan, Portugaliin ja Italiaan varattaessa suosittelemme, että varaat matkasi perjantaista maanantaihin, viikonloppu ottelulle, sillä ottelun päivämäärä voi varmistua niin myöhään kuin viikkoa ennen. Jotkut ottelut voidaan myös siirtää perjantaille tai maanantaille. Keskiviikolle ja tiistaille ajoitetut ottelut voidaan pelata tiistaina, keskiviikkona tai torstaina. Suosittelemme matkustamaan tiistaista perjantaihin. Muista, että tarjoamme lippuja tiettyyn otteluun - emme tiettyyn päivämäärään.
 

EHDOT OSTAESSASI PAKETTIMATKAN, SIS. HOTELLIN JA LENNOT
Jos ottelumuutos aiheuttaa sen, että ottelu pelataan varaamiesi lento- ja hotellipäivien ulkopuolella, noudatetaan seuraavia ehtoja:

Jos asiakas on varannut lennot ja hotellin OLKAn kautta, siirrämme lennon ja hotellin päivämäärät uudelle ottelupäivämäärälle. Huomaa, että lennon ja hotellin päivämäärän siirtäminen ei tapahdu automaattisesti, vaan asiakkaan on vahvistettava uudet päivät OLKA:lle. Asiakas vastaa mahdollisesta hintaerosta lennon ja hotellin siirrolle uusille päivämäärille (ellei ole otettu OLKA:n "vakuutusta ottelun siirtoa vastaan").
Asiakas on vastuussa siitä, että hotellille ilmoitetaan etukäteen mahdollisesta myöhästymisestä tai myöhäisestä sisäänkirjautumisesta, erityisesti siksi, että osa hotelleista ei tarjoa ympärivuorokautista palvelua.
Jos asiakas ei saavu sisäänkirjautumispäivänä, vaan saapuu seuraavana päivänä, katsotaan tämä "no show" -tilanteeksi. Hotelli peruuttaa tällöin oleskelun ilman hyvitystä ensimmäisestä tai seuraavista öistä.

Harvinaisissa tapauksissa ottelupäivää voidaan siirtää ja/tai matkustusjaksoa on tarpeen säätää/muuttaa, koska ottelua/otteluita ei koskaan vahvisteta sataprosenttisesti. Jos näin tapahtuu, et voi peruuttaa ostoa tai perua (hyvityksellä) tai vaihtaa toiseen otteluun. Varatut paketit eivät ole peruutettavissa. Mahdollisuus ottaa vakuutus ottelun siirtoa vastaan on olemassa. Vakuutus tarkoittaa, että OLKA vastaa kaikista kuluista, jotka liittyvät hotellin ja lennon muutokseen/pidentämiseen, jos ne on varattu OLKA:n kautta.

Jos et käytä varattua menolentoasi, sitä pidetään "no-show"-tilanteena, mikä automaattisesti johtaa siihen, että paluulento perutaan lentoyhtiön toimesta.
Lentolipussasi olevat lennon osuudet on noudatettava järjestyksessä, ja jos et käytä lippuasi tiettyyn osuuteen, kaikki jäljellä olevat lennot lipussa peruutetaan.

Rastittamalla hyväksyt, että olet tietoinen tästä vastuuvapauslausekkeesta.

Nimi kuten passissa
Muista myös kirjoittaa nimi kuten passissa. Yleensä ei ole mahdollista muuttaa tai vaihtaa lentolippujen nimiä ilman lisämaksua, eikä suurimmassa osassa tapauksista ole mahdollista saada hyvitystä mahdollisesta peruutuksesta.

Suositus
Suosituksemme on varata jalkapallomatka Englantiin, Saksaan, Espanjaan, Ranskaan, Portugaliin ja Italiaan perjantaista maanantaihin, sillä pelipäivää voidaan muuttaa viimeiseen viikkoon asti. Jotkut ottelut voivat myös siirtyä perjantaille ja maanantaille. Autamme varaamaan ylimääräiset yöt, jos ottelu siirtyy. Asiakas vastaa lisäkustannuksista. Keskellä viikolla pelattavat ottelut, jotka on määrätty tiistaille tai keskiviikolle, voivat pelata tiistaina, keskiviikkona tai torstaina. Suosituksemme on matkustaa tiistaista perjantaihin.

Lähtöselvitys
Useimmat lentoyhtiöt tarjoavat online-lähtöselvitys. Jotkut lentoyhtiöt veloittavat maksun, jos et ole tehnyt lähtöselvityksen online ja teet sen vasta lentokentällä. Online-lähtöselvitys avautuu yleensä 24 tuntia ennen lähtöä ja sulkeutuu 1 tunti ennen lähtöä. Jos haluat varata istumapaikan tai lisää matkatavaraa, ota ensisijaisesti yhteyttä lentoyhtiöön. On matkustajan oma vastuu olla lentokentällä ajoissa ennen lähtöä. Löydät tiedot lentoyhtiön omilta verkkosivuilta matkaasi koskevista säännöistä.

Henkilötodistukset
On matkustajan oma vastuu varmistaa, että hänellä on matkan toteuttamiseen tarvittavat matkustusasiakirjat, kuten voimassa oleva passi, kansallinen henkilökortti ja viisumi. Passin on oltava voimassa koko matkan ajan. Monet maat vaativat lisäksi, että passi on voimassa vähintään kuusi kuukautta kotimatkan jälkeen.


Matkan Maksaminen

OLKA Sportresor AB luovuttaa kaikki maksuratkaisut Klarna Bank AB. Käytämme Klarna Checkoutia ja tarjoamme useita maksuvaihtoehtoja:

✓ Osamaksu Klarnan kautta
✓ Lasku Klarnan kautta
✓ Maksu suoraan Klarnalla
✓ Korttimaksu VISA- ja Mastercard-korteilla
✓ Maksu MobilePay

Klarnan ehdot löytyvät kassalta vastaavien maksuvaihtoehtojen alta.

Klarnan käyttöehdot löytyvät täältä.

Kun varaat lennon OLKA:n kautta, lennot maksetaan varauksen yhteydessä.

Peruutusturva
Suosittelemme matkustajia ostamaan peruutusturvamme, suojataksesi sinua odottamattomilta tapahtumilta, kuten sairaudelta, kotisi merkittävältä vahingolta, työsuhteen päättymiseltä tai vastaavalta. Teemme yhteistyötä Solid Försäkringar kanssa. Peruutussuojan voi ottaa vain pakettimatkaa ostaessa.

Matkustusasiakirjat
Matkustajan vastuulla on tarkistaa, että kaikki matkustusasiakirjat ovat oikein, kun ne on vastaanotettu, ja ilmoittaa mahdollisista virheistä välittömästi.

Osoitteenmuutos
Osoitteen muutoksista, myös sähköpostiosoitteen tai puhelinnumeron muuttuminen varauksen jälkeen, tulee ilmoittaa välittömästi OLKA:lle, jotta voimme tavoittaa matkustajan ennen matkaa mahdollisista aikataulumuutoksista ja muista tärkeistä tiedoista. Matkaa koskevat reklamaatiot on toimitettava OLKA:lle viimeistään 15 päivän kuluessa matkan päättymisestä ja se tulee tehdä kirjallisesti. Jos valitus vastaanotetaan myöhemmin, sitä ei käsitellä.

Muut
OLKA varaa oikeuden muuttaa reittiä ja/tai hintoja, jotka tapahtuvat OLKAsta riippumattomissa olosuhteissa, kuten kohonneet kuljetuskustannukset, valuutan muutokset, muuttunut matkustajamäärä, lentokenttämaksut, lentoverot jne. Pidätämme myös oikeuden kirjoitus- ja painovirheistä sekä ilmeisistä hintavirheistä verkkosivuillamme ja pidätämme oikeuden rikkoa tehtyjä sopimuksia niiden seurauksena.

Passi/viisumi
Matkustaja on velvollinen tuomaan mukanaan voimassa olevan passin matkustaessaan Pohjoismaiden ulkopuolelle. Jos viisumia vaaditaan, sen järjestäminen on matkustajan vastuulla. Tämä tulee tehdä ennen matkan varaamista, eikä OLKA ota vastuuta, jos matkustajille ei hyväksyä viisumia. OLKA ei myöskään ota vastuuta matkustajista, joilta evätään pääsy maahan mistä tahansa OLKAsta riippumattomasta syystä.

HUOMIO! Yhdysvaltoihin matkustamiseen sovelletaan erityissääntöjä, jotka löydät täältä.

Ikäraja
OLKAlla on 18 vuoden ikäraja matkustajille, jotka haluavat varata lipun tai pakettimatkan. Jos kukaan matkaporukassa ei ole yli 18-vuotias, tarvitsemme huoltajan allekirjoituksen matkan varaamiseen.